1402-02-21 15:07
446
0
84929
مشکلات جوانان بدون روتوش؛

جوانان مطالبه‌گر به معاون استاندار گلستان چه گفتند

در نشست معاون استاندار گلستان با جوانان به برخی از چالش‌های اساسی جوانان از جمله موضوعات اقتصادی و معیشتی تأکید شد.

به گزارش گلستان ما، مشکلات جوانان استان گلستان بدون روتوش با حضور معاون استاندار گلستان مطرح شد، در این نشست که از هر فکر و‌اندیشه‌ای حضور داشتند به مسائل مختلف که ریشه در نارضایتی جوانان داشت پرداخته شد.

گرچه اگر قبل از برگزاری این نشست و مطالبه‌گری در کارگروه‌های مختلف این مباحث مورد نقد و تحلیل قرار می‌گرفت شاید خروجی‌های بیشتری از این جلسه حاصل می‌شد اما نقاط مثبت این نشست این بود که جوانان استان بدون هیچ واسطه‌ای جواب خود را از معاون استاندار دریافت کردند و حتی در این جلسه به بخشی از مشکلات آن‌ها رسیدگی شد.

در این نشست جوانان بر این عقیده بودند که اعتیاد و فساد در بین جوانان جامعه و خانواده‌ها گسترده‌تر شده و این مسأله زنگ خطری است که مسئولان باید به آن توجه کنند.


آینده نگری جوانان باعث شد که در این مسأله به موضوع محیط زیست و آب اشاره شود و جوانان تأکید کردند که گلستان به سمت خشکی می‌رود و گلستان خشک چالش‌های جامعه را دو چندان می‌کند.

نمایندگان جوانان استان به موضوع دغدغه‌های مالی جوانان و مشکلات اقتصادی نیز اشاره کردند و معتقد هستند حتی اعتراضات و ناهنجاری‌هایی که در ۶ ماه دوم سال قبل رقم خورد بخشی از آن ریشه در مشکلات اقتصادی داشته است.

فضای ورزشی مناسب برای تأمین اوقات فرغت جوانان، بهره‌گیری از ظرفیت سمنها و تشکل‌های مردمی و اختصاص اعتبار لازم برای موضوعات مثل ازدواج، فرزندآوری و اجرای بهتر قوانین حمایت از جوانی جمعیت از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.


در این جلسه جوانان درخواست کردند که مسئولان رسیدگی مشکلات جوانان را برگردن مدیران میانی نیندازند و خود بدون هیچ واسطه‌ای پیگیر مشکلات آن‌ها باشند و برای شنیدن و رفع دغدغه‌های آن‌ها وقت بگذارند.


همچنین در این جلسه درخواست شد که به دلیل فقدان برنامه‌های مناسب فرهنگی و اغنایی بخشی از جوانان ما که دین گریزن بودند دین ستیز شدند و باید به موضوع تقویت روحیه معنوی جامعه اهتمام بیشتری شود.
همچنین موضوع افزایش شادی‌های اجتماعی پس از ایام کرونا از دیگر درخواست‌های جوانان در این نشست بود.


در این نشست همچنین به موضوع معلولان و فضا‌های مناسب ورزشی آنان و همچنین اختصاص اعتبار لازم برای حمایت از ورزشکاران معلول تأکید شد.


موضوع توجه به زیرساخت‌های استان به ویژه حوزه راه که باعث مرگ و میر زیادی از جوانان بر اثر تصادفات جاده‌ای می‌شود از دیگر خواسته‌هایی بود که در این نشست به آن اشاره شد.


همچنین در این نشست به موضوع حمایت از رسانه‌ها و در نظر گرفتن نقش رسانه به عنوان تبیین سیاست‌ها تأکید شد و از مسئولان درخواست شد که رسانه را به عنوان روابط عمومی و منتشر‌کننده اخبار خود نبینند.


موضوع عفاف و حجاب نیز از دو روی سکه در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت برخی از جوانان خواستار توجه بیشتر به موضوعات اساسی و اقتصادی جوانان شدند و برخی دیگر نیز ضمن تأکید بر مسأله عفاف و حجاب خواستار آن شدند که قوانین و عرف جامعه دست خوش اعتراض به مسائل اقتصادی نشود.


توجه به فضا‌های ورزشی مناسب برای بانوان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن تأکید شد، این جلسات بنا است با حضور مسئولان مختلف به صورت سلسله نشست برگزار شود.


جوانان در این نشست درخواست کردند که تسهیلات مسکن متناسب با شرایط جوانان پرداخت شود و نباید مسکن را برای جوانان به یک رویا و آرزو تبدیل کرد.


همچنین در این جلسه جوانان از مسئولان درخواست کردند که بیش از گذشته شنوای حرف جوانان باشند و استفاده از جوانان در منصب‌های مختلف از دیگر موضوعاتی بود که به آن تأکید شد.


انتهای پیام/۴۲۰۲

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.